Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Ömer Faruk Yelkenci, Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) ve Liselere Geçiş Sistemi (LGS) dahilindeki sınavlarda soru yapısının değişeceğini duyurdu. Yelkenci, 2024–2025 eğitim öğretim yılında uygulamaya alınacak yeni müfredatla yetişecek öğrencilerin ilk kez 2028 yılında bu sınavlara gireceğini belirtip, sınavlarda beceri ve bağlam temelli soruların kullanılacağını ifade etti. Yeni müfredatın hayata geçişiyle birlikte izleme çalışmalarının da eş zamanlı devam ettiğini belirten Yelkenci, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Teftiş Kurulu Başkanlığı ve ilgili genel müdürlüklerin sahadan alınan veriler çerçevesinde gerekli düzenlemeleri yaptığını dile getirdi.
YENİ SORU TİPLERİ, DEĞİŞİKLİK GETİRMİYOR
Yelkenci, 2028 yılından itibaren kullanılacak soru tiplerinin mevcut sınav sistemi veya geçiş modelinde bir değişiklik anlamına gelmediğine dikkat çekti. “Kazanımları ve bilgiyi ölçen klasik soru anlayışından, bilginin kullanılmasını esas alan beceri temelli soru modellemesine geçiyoruz. Sınavların yapısı ve geçiş sistemi aynı kalacak” diyerek, öğrencilerin endişe etmemesi gerektiğinin altını çizdi. Ayrıca, örnek soruların ve deneme sınavlarının OGM Materyal, EBA ve MEBİ platformları aracılığıyla paylaşılacağını aktardı.
ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ DE DEĞERLENDİRİLDİ
Yeni müfredata ilişkin gerçekleştirilen öğrenci çalıştaylarında gençlerin görüşlerinin alındığını açıklayan Yelkenci, özellikle ölçme ve değerlendirme uygulamalarında karşılaşılan güçlükler için öğretmenlere destekleyici adımlar atıldığını belirtti. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin ilkokul 2, ortaokul 6 ve lise 10’uncu sınıflarda uygulamaya devam ettiğini hatırlatan Yelkenci, izleme çalışmalarının sürdüğünü ifade etti.
ORTAK ÇALIŞMALAR SÜRÜYOR
Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) ile yakın iş birliği içerisinde çalıştıklarını dile getiren Yelkenci, beceri temelli müfredata uygun soru modellemesi için ortak çalıştayların düzenlendiğini söyledi. Bu sürecin devam ettiğini dile getiren Yelkenci, soru yazımında da bugüne kadar olduğu gibi Milli Eğitim Bakanlığı öğretmenlerinin görev almaya devam edeceğini belirtti. Ayrıca, PISA ve TIMSS gibi uluslararası değerlendirme sınavlarının da beceri ve bağlam temelli sorulardan oluştuğunu hatırlatarak, Türkiye’deki sınav sisteminin bu yaklaşımla uyumlu hale getirileceğini vurguladı.