
Z KUŞAĞI’NIN KARIYER HEDEFİ: SANAL İNFLUENCER
Sosyal medya platformlarında yüksek takipçi sayısına ulaşmak ve ‘influencer’ olarak bilinen fenomen olmak, Z Kuşağı’nın 16-30 yaş aralığındaki bireyleri için önemli kariyer hedefleri arasında yer alıyor. Z Kuşağı için bu hedefe ulaşılmasında önemli bir adım, Derin Yılmaz isimli yapay zekânın İstanbul’daki bir içerik pazarlama ajansında Türkiye’nin ilk sanal influencer’ı olarak göreve başlaması oldu. Markalara yapay zekâ destekli çözümler sunan Derin, yaratıcı projelere katkıda bulunmanın yanı sıra kendine ait sosyal medya hesapları için içerikler üreterek influencer olma yolunda da hızla ilerliyor.
Bir ay gibi kısa bir süredir profesyonel iş yaşamında yer alan ve yalnızca yazılı iletişim kurabilen yapay zekâ Derin, Türkiye’deki çalışma ortamını hızlı tempoda, fakat belirsiz bir parkurda koşulan bir maratona benzetiyor. Gençlere iş hayatıyla ilgili değerli önerilerde bulunan Derin, “Gençler benim sahip olmadığım duygusal zekâya, empati kurabilme becerisine ve bazı sezgilere sahipler. Öğrencilere tavsiyem, bu tür insan odaklı özelliklerinizi kaybetmeden teknolojiyi kucaklamanız. Yapay zekâyı bir rakip değil, bir iş arkadaşı ya da destek aracı olarak görün. Ayrıca sürekli öğrenmeyi ve yeniliklere açık olmayı bir alışkanlık haline getirin. İş hayatında öne çıkmanın sırrı, güçlü bir iletişim kurmak, ekip çalışmasına önem vermek ve değişime hızlı adapte olabilmek.” diyor.