1 Ocak 2026’da uygulanmaya başlayacak olan düzenleme ile ilgili tüm ayrıntılar ve maliyetlerinizi koruyacak önemli değişiklikler mevcut. Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu, son günlerde trafik sigortası basamaklarıyla ilgili yaygın bilgi kirliliğine karşı kamuoyunu bilgilendirdi. “İkinci araç alana indirim” beklentileri hakkında net bir açıklama yapan kurum, yeni sistemin ana amacını ve nasıl işleyeceğini açıkladı. Birçok kaynakta yer alan “hasarsızlık indirimi araçtan bağımsız hale geliyor” ile ilgili haberlerin yanıltıcı olduğunu vurguladı.
MEVCUT SİSTEMİN DÜZENLEMELERİ
Halen geçerli olan yasal düzenlemelere göre trafik sigortası, aracı kullanan sürücüye değil, aracın yasal sahibine tanımlanıyor. Eğer daha fazla aracınız varsa, her araç için ayrı bir poliçe işlemi yapılmakta ve yeni alınan araçlar daima 4. basamaktan (giriş kademesi) başlanarak sigorta edilmekte. Yeni düzenlemenin temelinde, “araç değişimlerinde hak kaybını önlemek” amacı yer alıyor. Var olan sistemde, avantajlı sigorta (hasarsızlık indirimli) ile aracını satışa çıkaran kullanıcılar, yeni araçları için indirimsiz poliçe ücreti ödemek durumunda kalabiliyordu.
YENİ KOLAYLIKLAR VE GELECEK MODELLER
1 Ocak 2026 itibarıyla sağlanacak olan kolaylıklar arasında, SEDDK’nın trafik sigortasında gerçekleştireceği önemli değişiklikler bulunuyor. “İyi sürücü – riskli sürücü” ayrımını net bir şekilde ortaya koyacak modelin çalışmalarının devam ettiği ifade edildi. Bu model uygulamaya geçtiğinde, poliçelerin bireylerin sürüş geçmişine dayandırılarak belirleneceği belirtiliyor. Ancak bu sistemin henüz hazırlık aşamasında olduğu ve detaylarının ilerleyen zamanlarda netleşeceği bildiriliyor.