Ticaret Bakanlığı, sosyal medya influencer’larının reklam içeriklerine yönelik yeni bir yönetmelik taslağı hazırladı. Bu taslağa göre, reklam içeren paylaşımlarda ” #Reklam”, ” #Sponsor”, ” #İşbirliği”, ” #Hediye”, ” #Davet” gibi ifadelerden en az birinin açık bir şekilde kullanılması ve reklam verenin adı veya markasının belirtilmesi gerekecek. Sesli yayınlar için, reklam olduğuna dair uyarı yayının başında yapılacak. “İndirimli”, “cazip”, “uygun” gibi ifadelerin kullanıldığı reklamlarda ise faiz veya kâr payı oranları paylaşım alanında yer alacak. Kampanyalı satışlarda ürünün önceki 10 gün içerisindeki en düşük fiyatı esas alınacak ve satış tarihleri ile stok miktarı da açıkça belirtilecek.
YAPAY ZEKAYA SINIRLAMA
Reklam içeriklerinde yapay zekânın kullanımı da bazı sınırlamalarla karşılaşacak. Filtreleme, dijital karakter veya yapay zekâ ile oluşturulmuş gerçek kişilerin kopyalarının kullanıldığı içeriklerde bu durumun açıkça belirtilmesi zorunlu olacak. Dijital kopyaların, ürünü bizzat deneyimlemiş gibi gösterilmesine ise izin verilmeyecek.
BAZI REKLAMLARA TAMAMEN YASAKLAMA GELİYOR
Yeni düzenleme, falcılık, medyumluk, yasa dışı bahis, tütün ürünleri, elektronik sigara ve alkollü içeceklerin reklamlarını tamamen yasaklamayı da kapsıyor. Çocuklara yönelik hedefli reklamcılığın yasaklanmasının yanı sıra, e-ticarette “panik tuzağı” oluşturan ve tüketiciyi anında satın almaya yönlendiren yanıltıcı mesajlar konusunda da dikkatli olunması gerektiği bildiriliyor.