
Ticaret Bakanlığı tarafından gerçekleştirilen bir araştırma, dijital tüketicilerin çoğunluğunun indirimli fiyatlara güvenmediğini ortaya koyuyor. “Dijital Tüketicinin Korunması Projesi/Faz I: Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Projesi” kapsamında yapılan araştırma, dijital platformlardaki reklam ve uygulamaların tüketicileri yanıltabileceğini gösteriyor.
Araştırma sonuçlarına göre, her 10 kişiden 7’si alışveriş platformlarındaki indirimli fiyatların gerçeği yansıtmadığına inanıyor. Ayrıca, her 10 kişiden 4’ü bu platformlarda yanıltıcı indirim oranları ve fiyatlarla karşılaştığını belirtiyor.
Dijital tüketicilerin yaklaşık %65’i internet siteleri ve uygulamalardaki reklamları ayırt etmekte zorlanıyor. Kişisel veri paylaşımı konusunda endişe duyan her iki tüketiciden biri bulunurken, her 10 internet kullanıcısından 4’ü reklam veya satış kampanyalarına dair içerikleri genellikle okumuyor.
Sosyal medya kullanımının artmasıyla birlikte, tüketicilerin %30’u sosyal medya platformları üzerinden alışveriş yapıyor. Ancak, neredeyse her iki kişiden biri sosyal medya alışverişlerinde mağduriyet yaşadığını belirtiyor. Bu mağduriyetin başlıca nedenleri arasında yanıltıcı reklamların yanı sıra ünlü veya sosyal medya etkileyicilerinin yönlendirmesi bulunuyor.
Ticaret Bakanlığı’nın bu araştırma sonuçlarına dayanarak hayata geçirdiği “Dijital Tüketicinin Korunması Projesi”, tüketicileri dijital ortamda karşılaştıkları risklere karşı daha etkin bir şekilde korumayı amaçlıyor.