İndirimli satış reklamlarının tüketicilerin alışveriş tercihlerine olan etkisi, Ticaret Bakanlığı’nın Reklam Kurulu tarafından titizlikle izleniyor. Bu çerçevede, Kasım ayındaki yoğun indirim dönemine dair kampanyalara yönelik incelemeler yapılacak ve mevzuata aykırı olan, tüketiciyi yanıltıcı veya aldatıcı uygulamalara derhal idari yaptırımlar uygulanacak.
TÜKETİCİLERİN MAĞDURİYET YAŞAMAMALARI İÇİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR
Kasım ayındaki indirim kampanyalarında tüketicilerin mağduriyet yaşamamaları adına dikkate alması gereken önemli noktalar sıralandı.
NELERE DİKKAT EDİLECEK?
• Alışveriş öncesinde gerçek ihtiyaçlarını belirlemesi,
• Satıcı veya sağlayıcı hakkında ön araştırma yapması,
• Satın alınacak ürün veya hizmeti, sunulan “avantajlı fiyat”, “yıldızlı ürün”, “en düşük fiyat” gibi ifadelerden bağımsız olarak benzerleriyle karşılaştırması,
• İndirim oranlarına dikkat etmesi,
• Mal veya hizmetin piyasa değerinin çok altında satılması durumunda, internet sitesinin satıcı veya sağlayıcıya ait olup olmadığını kontrol etmesi,
• Sosyal medya kanalları üzerinden yönlendirilen sayfalara karşı temkinli olması,
• İnternet sitesindeki güvenlik unsurlarını, SSL sertifikası ve 3D Security gibi unsurları kontrol etmesi,
• Ödeme yapmadan önce, tüketiciye iletilmesi gereken ön bilgileri ve mal veya hizmet alım koşullarını detaylıca okuması,
• “1 alana 1 bedava”, “3 al 2 öde” gibi kampanya koşullarını dikkatlice incelemesi
gerekiyor.
MAĞDUR OLANLAR ŞİKAYET EDECEK
Tüketiciler, yaşadıkları sorunları https://ticaret.gov.tr/tuketici/ticari-reklamlar/reklam-kuruluna-nasil-basvurulur adresindeki esaslara dayanarak Reklam Kurulu’na bildirebilecekler.
SATICI VE SAĞLAYICILARIN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR NELER?
Aynı zamanda, indirimli kampanya düzenleyen satıcı ve sağlayıcıların da uyması gereken bazı hususlar bulunuyor.
NELERE DİKKAT EDİLMELİ?
• İndirimli satışların başlangıç ve bitiş tarihlerini net bir şekilde belirtmeleri,
• İncelenen ürün veya hizmetlerde tüketiciyi yanıltacak, gerçek indirim oranını çarpıtan ifadelerden kaçınmaları,
• Fiyat geçerliliği ile ilgili süre veya stok sınırı varsa, bu bilgilerin reklamlarda açık bir şekilde yer alması,
• Tüketiciye sunulan “avantajlı fiyat”, “yıldızlı ürün”, “en düşük fiyat” gibi kampanyalarda kullanılan algoritmalara dair bilgilendirmeyi anlaşılır bir dille yapmaları,
• Koşullu satış kampanyalarında, bu kampanyaların hangi ürünlerde ve hangi şartlarla geçerli olduğuna dair açıklık sağlamaları gerekiyor.