E-ticaretteki yeni bir uygulama, yoğun tepkilerle karşılaşmış ve firmaların uyarılmasıyla sonuçlanmış durumda. Bugün itibarıyla, içeriği bilinmeyen ve şansa dayalı olarak satılan kutu alım uygulaması yasaklandı. Ticaret Bakanlığı, Reklam Kurulu’nun yaptığı toplantıda son dönemlerde çeşitli e-ticaret platformlarında artış gösteren “gizemli kutular”ın satışına değindi ve bu ürünlerin satışlarının durdurulduğunu duyurdu.
TÜKETİCİLERİN DAVRANIŞ BİÇİMİ ÜZERİNDE OLUMSUZ ETKİ YARATMAKTA
Kurul yapılan incelemeler sonucunda “gizemli kutu” tanıtımlarının, tüketicilerin ekonomik davranış biçimini önemli ölçüde olumsuz etkilediğini belirtti. Açıklamada, bu ürünlerin tüketicileri, normalde katılmayacakları tüketim işlemlerine yönlendirebileceği vurgulandı. Mesafeli satışlarda belirsizliklerin oluşmasının, söz konusu satış yöntemlerinin reklam yoluyla haksız ticari uygulamalar olarak değerlendirildiği ifade edildi.
9 REKLAM VEREN HAKKINDA CEZA UYGULANDI
Toplantıda alınan tedbirlere ilişkin yapılan açıklamada, 9 ayrı reklam veren için durdurma cezası verilmesine karar verildi. Ayrıca, bu tür ürünlerle ilgili e-ticaret platformlarına satışların engellenmesine yönelik önleyici tedbirlerin alınması için uyarılar yapıldığı bildirildi. Ticaret Bakanlığı, tüketici haklarının korunması, yanıltıcı reklam faaliyetleriyle mücadele ve genç tüketicilerin bu tür uygulamalardan etkilenmemesi amacıyla denetim faaliyetlerinin sürdürüleceğini belirtti.