E-ticarette uygulanan yeni bir yöntemin getirdiği tepkiler sonrası Ticaret Bakanlığı önemli bir adım attı. Bugün itibarıyla, tüketicilerin içeriklerine dair hiçbir bilgiye sahip olmadığı şekilde şansa dayalı kutu satın alma uygulaması yasaklandı. Ticaret Bakanlığı’nın açıklamasına göre, Reklam Kurulu’nun gerçekleştirdiği toplantıda, son zamanlarda çeşitli e-ticaret platformlarında artan, içeriği belirsiz ürünlerle dolu olan “gizemli kutular” konusu gündeme alındı. Bu bağlamda, bu tür belirsiz ürünlerin satışları durduruldu.
TÜKETİCİLERİN DAVRANIŞLARINI OLUMSUZ ETKİLEYEBİLİR
Kurulun incelemeleri sonucunda “gizemli kutu” tanıtımlarının, tüketicilerin ekonomik davranış biçimlerini olumsuz yönde etkileyebileceği ifade edildi. Açıklamada, ayrıca bu tür ürünlerin, normalde katılmayacakları bir tüketici işlemine yöneltebileceği ve belirsizlik sebebiyle “gizemli kutu” satış yöntemlerinin haksız ticari uygulama olarak değerlendirildiği aktarıldı.
CAYDIRICI TEDBİRLER ALINDI
Toplantıda alınan karar doğrultusunda, bu ürünlere dair 9 ayrı reklam veren hakkında durdurma cezası uygulandığı belirtildi. Ürünlerin satışlarının yapıldığı e-ticaret platformlarına, bu tür ürünlerin satışına yönelik önleyici tedbirlerin alınması konusunda uyarılar yapıldı. Ticaret Bakanlığı, tüketici haklarının korunması ve yanıltıcı reklam faaliyetleriyle mücadele konusunda kararlılıkla devam edeceğini, genç tüketicilerin de bu uygulamalardan olumsuz etkilenmemesi için denetim faaliyetleri süreceğini bildirdi.