
Tesla, 2023’te 1.8 milyon elektrikli araç teslim ederek otomotiv sektöründe kayda değer bir başarı elde etti ve konumunu güçlendirdi. Özellikle, Çin’in önde gelen otomobil üreticisi BYD ile şiddetli bir rekabet yaşandı.
2023, Tesla için başarılı bir yıl oldu. Elon Musk liderliğindeki şirket, 1.846 milyon elektrikli araç üretti ve 1.809 milyon teslimat gerçekleştirerek 2022 teslimatını geride bıraktı.
Başlangıçta 2023 için 2 milyon araç satışı hedefi belirlenmişti. Ancak Ekim 2023’teki kazanç çağrısı sırasında bu hedef düşürüldü. Bununla birlikte, Tesla, 2023’ün son çeyreğinde analist beklentilerini aştı. Model 3 ve Model Y gibi modellerde yapılan fiyat indirimleri bu başarıya katkı sağladı.
Analistler, Tesla hissesi için 2048-2050 dolar aralığının önemli bir direnç seviyesi olduğunu belirtiyor. Bu seviyenin aşılamaması durumunda, 50 günlük hareketli ortalamanın olduğu 2012 dolar seviyesine doğru bir geri çekilme yaşanabilir. Öte yandan, 2050 doların aşılması durumunda, gözler 2064-2077 dolar aralığına çevrilecektir. Analist Kyle Rodda, Capital.com’dan, son birkaç gündür altın fiyatları için belirleyici bir faktör olarak faiz indirimi beklentilerinin azaldığına dikkat çekti.
Tesla, EV pazarında hakimiyetini sürdürürken, Çinli otomobil üreticisi BYD sert bir rakip olarak ortaya çıktı. BYD, 2023’te 1.6 milyon tamamen elektrikli araç ve 1.4 milyon hibrit araç olmak üzere toplamda 3.02 milyon elektrikli araç satışı gerçekleştirdi. BYD’nin EV’leri oldukça pahalı.
Tesla, 2023’te Otopilot sistemi nedeniyle düzenleyici incelemelerle karşılaştı ve ABD ve diğer ülkelerdeki düzenleyici kurumların dikkatini çekti. Ancak bu zorluklara rağmen, Tesla’nın EV satışları, yıl boyunca yapılan çeşitli fiyat indirimlerinden önemli destek aldı.
Tesla, EV pazarında ilerlemeye ve baskın konumunu korumaya devam ederken, özellikle Çin’deki BYD ile rekabet artmaktadır.