
Seyahat alışkanlıkları gün geçtikçe dijitalleşiyor ve tatil tercihlerini şekillendirmeye devam ediyor. Tatilciden.com’un Kurucusu Onur Öztürk, sosyal medyanın tatil tercihlerini belirlemede büyük bir rol oynadığını vurguluyor. Öztürk, artık tüketicilerin otelleri seçerken sadece fiyat ve internet sitelerindeki fotoğraflara güvenmediklerini belirtiyor ve bir otelin kalitesini belirleyen unsurların daha fazla olduğunu dile getiriyor.
Öztürk, tatilcilerin tatil planlama sürecinde daha şeffaf bilgilere ve gerçekçi içeriklere ihtiyaç duyduklarını belirtiyor. Bu sebeple Tatilciden.com olarak, otellerin sunduğu imkanları videolar aracılığıyla tatilcilere aktardıklarını ve bu sayede tatilcilerin daha bilinçli tercihler yapabildiğini belirtiyor. Ayrıca, Tatilciden.com’un sosyal medya kanalı üzerinden otellerin farklılıklarını ve tatilcilere uygunluğunu göstererek, tatilcilerin beklentilerini yönlendirmeye yardımcı olduklarını belirtiyor. Öztürk, bu yaklaşımla hızla artan bir abone kitlesine ulaştıklarını ve 2024 yaz sezonunda otel inceleme videolarının sayısını artırarak hizmetlerini genişletmeyi planladıklarını dile getiriyor.
Turizm sektöründe erken rezervasyon taleplerinin arttığını belirten Öztürk, özellikle çocuklu ailelerin her şey dahil konaklama seçeneklerine ilgi gösterdiğini ifade ediyor. Balayı çiftleri ve çocuksuz aileler ise butik tesislere ve alternatif konaklama seçeneklerine daha fazla eğilim gösteriyorlar.