
SİVİL HAVACILIK GENEL MÜDÜRLÜĞÜNDEN YENİ KARAR
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM), havayolu ile seyahat eden yolcuların haklarına dair yönetmelikte yaptığı değişiklikle birlikte rötar yapan havayolu şirketlerinin yolcularına tazminat ödemesine karar verdi. Bu yeni düzenlemeyle, yolcu haklarını koruma amaçlanıyor.
ÜÇ SAAT SINIRI VE TAZMİNAT TUTARLARI
Yayımlanan değişikliğe göre, uçuşların teknik ve operasyonel nedenlerle gecikmesi durumunda ve eğer yolcu planlanan son varış yerine 3 saat veya daha fazla sürede ulaştırılıyorsa, havayolu şirketleri belirlenen tazminat tutarlarını yolculara ödemek zorunda olacak. Bu tazminat kapsamına alınan iç hat uçuşlarında yolculara 100 euro, dış hat uçuşlarında ise mesafeye bağlı olarak değişen tazminatlar belirlendi. Buna göre, bin 500 kilometre veya daha kısa uçuşlar için yolculara 250 euro, bin 500 ile 3 bin 500 kilometre arası uçuşlarda 400 euro, 3 bin 500 kilometreden daha uzun uçuşlar için ise 600 euro tazminat ödenecek.