
TÜKETİCİLERİN TEPKİLERİ ARTIYOR
Son dönemde restoranlarda zorunlu servis ücretleri uygulaması, sosyal medyada geniş yankı buluyor. İstanbul’da 7 bin TL’lik bir hesap ödeyen bir grup, 700 TL servis ücreti eklenince tüketicilerden şiddetli tepkiler geliyor. Sosyal medya paylaşımlarında, bu uygulamaların “fırsatçılık” olduğu ifade ediliyor.
TÜKETİCİLER HAKLARINI ARAMALI
Tüketici Konfederasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu, bu servis ücretlerinin yasal olmadığını belirtiyor. Ağaoğlu, vatandaşların haklarını aramasının gerektiğini vurguluyor. “Bu tarz ücretler kanunlara aykırıdır. Vatandaşlar belediye zabıtalarına, Tüketiciler Birliği’ne veya Ticaret İl Müdürlüklerine başvuru yapabilir” diyor. Ayrıca, Tüketici Hakem Heyetleri’ne internet üzerinden ücretsiz başvurular yapılarak, fazladan alınan ücretlerin iadesi talep edilebiliyor. Mahkeme tarafından iade kararı verildiğinde, bu karar İcra Kanunu’na göre uygulanabiliyor.
CİDDİ CEZALAR GELİYOR
Ticaret Bakanlığı, konuya yönelik denetimlerini artırdı. Mart ayında İstanbul’da bir kafe zincirinde yapılan denetimde, fiyat listelerinde belirtilmeyen servis ücretleri nedeniyle işletmeye 834 bin 48 TL ceza kesildi. Bakanlık ayrıca, fiyat etiketi ve liste düzenlemelerine uymayan işletmelere her bir aykırılık durumunda 2 bin 172 TL ceza uygulanacağını açıkladı.
RESTORAN HESAPLARINA YENİ BİR YÜK
Artan gıda fiyatlarıyla birlikte restoranlardaki hesaplar yüksek seviyelere ulaşırken, eklenen servis ücretleri tüketiciler için daha da büyük bir yük haline geliyor. Uzmanlar, bu tür uygulamalara karşı tüketicilerin bilinçli olması gerektiğini ve işletmelerin yasalara uygun hareket etmesinin önemini vurguluyor. Zorunlu servis ücreti tartışmaları, sektörün daha fazla düzenlenmesi gerektiği yönündeki çağrıları artırıyor.