İstanbul, Birleşik Krallık merkezli Wanderlust dergisinin 2025 Okuyucu Seyahat Ödülleri’nde “En Çok Gitmek İstenen Şehir (Avrupa)” kategorisinde altın madalya elde etti. Dergi, Avrupa başta olmak üzere dünya genelinde geniş bir okuyucu kitlesine sahip. Bu seneki ödül töreni Londra Ulusal Galerisi’nde gerçekleştirildi ve burada 24. Okuyucu Seyahat Ödülleri’nin kazananları açıklandı.
AVRUPA’DA EN ÇOK GİTMEK İSTENEN ŞEHİR İSTANBUL
İstanbul, sunduğu Doğu ve Batı’nın muazzam birleşimiyle “En Çok Gitmek İstenen Şehir (Avrupa)” ödülüne layık görüldü. Wanderlust tarafından yapılan açıklamada, okuyucuların İstanbul’un harika mimarisi, sanatı ve gastronomisini öne çıkararak şehre bu değerli ödülü kazandırdığı belirtildi. İstanbul’un tarihi ve modern unsurların etkileyici harmanı, bu ödülün arkasındaki temel faktör olarak vurgulandı.
İSTANBUL 2024’TE GÜMÜŞ MADALYA KAZANMIŞTI
Wanderlust’un Genel Yayın Yönetmeni George Kipouros, İstanbul’un geçtiğimiz yıl gümüş madalya kazandığını hatırlatarak, “İstanbul, bu yıl altın madalya aldı. Okuyucular bu şehri her seferinde kendilerini şaşırtan bir şehir olarak tanımlıyor” şeklinde konuştu. Yemek kültürü ve tarihi zenginliklerin bir arada bulunduğu şehrin, farklı dünya kültürleri arasında ne kadar rahat bir yaşam sunduğuna da dikkat çekildi.
DUBROVNİK İKİNCİ, MADRİD ÜÇÜNCÜ
Avrupa’nın “En Çok Gitmek İstenen Şehir” kategorisinde, Hırvatistan’ın Dubrovnik şehri sürdürülebilir turizm uygulamaları ve tarihi “Eski Kent” bölgesinin etkileyici yapıları ile gümüş madalya aldı. İspanya’nın başkenti Madrid ise kültürel çeşitliliği ve canlı gece hayatı ile bronz madalyaya hak kazandı.
JAPONYA “EN ÇOK GİTMEK İSTENEN ÜLKE” KATEGORİSİNDE ALTIN MADALYA ALDI
2025 yılında “En Çok Gitmek İstenen Ülke” kategorisinde Japonya altın madalya kazanırken, Kosta Rika gümüş ve Kanada bronz madalya ile ödüllendirildi. “En Çok Gitmek İstenen Şehir (Dünya)” ödülünde ise Buenos Aires, ilk kez altın madalya almayı başardı. Japonya’nın Tokyo şehri gümüş madalya, Avustralya’nın Sidney’i ise bronz madalya ile ödüllendi.
4,8 MİLYON OY KULLANILDI
Bu yılki ödüller, Birleşik Krallık’ın en geniş kapsamlı tüketici oylaması olarak öne çıkıyor. Wanderlust dergisi, 200 binden fazla okuyucusuyla toplamda 4,8 milyon oy kullanarak, sektördeki en prestijli ödül organizasyonlarından biri haline geldi.