
YENİ YÖNETMELİK DEĞİŞİKLİĞİ RESMİ GAZETEDE YAYIMLANDI
SHGM, Havayolu ile Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Yönetmelik’in (SHY-YOLCU) 3’üncü maddesinin 1’inci fıkrasının (a) bendinde önemli bir değişiklik yaptı. Yayımlanan değişiklikle, uçuşların teknik ve operasyonel nedenlerle geciktiği durumlarda ve yolcunun planlanan son varış yerine 3 saat veya daha uzun bir süre içinde ulaşamadığı hallerde, havayolu şirketlerinin belirlenen tazminatları yolculara ödemesi gerekecek.
TAZMİNAT MİKTARLARI BELİRLENDİ
Yeni düzenlemeye göre, yolculara iç hat uçuşları için 100 Avro tazminat ödenecekken, dış hat uçuşları için tazminat miktarları uçuşun mesafesine göre değişiyor. Bin 500 kilometre veya daha kısa mesafedeki uçuşlar için 250 Avro, bin 500 ile 3 bin 500 kilometrelik uçuşlar için 400 Avro, ve 3 bin 500 kilometreden uzun uçuşlar için ise 600 Avro tazminat belirleniyor.
TL CİNSİNDEN HESAPLANACAK
Yolcuların alacak olduğu tazminatlar Türk Lirası cinsinden hesaplanırken, tazminatın ödendiği gün için Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası döviz satış kuru esas alınacak. Bu değişiklikle birlikte, yolcuların hakları daha fazla korunmuş olacak ve havayolu şirketleri, yolcu memnuniyetini artırmak için daha dikkatli olma zorunluluğu taşıyacak.