
Aydın’da yaşayan Ali Emre Dingin isimli bir tüketici, internet faturasındaki artışa itiraz ederek geri ödeme talep etmek için yeni bir kararın olduğunu duyurdu. Dingin, bir firmanın reklamını gördükten sonra telefon aracılığıyla internet abonesi oldu ancak, anlaşmış olduğu fiyattan daha yüksek fatura gelmeye başladı. Şirket, vergi artışlarını gerekçe göstererek fiyatları yükselttiğini belirtti. Dingin, altı ay sonra taahhüdünü bitirmek istediğinde ise taahhüdün otomatik olarak bir yıl daha yenileneceğini belirten bir SMS aldı.
Aboneliğini sonlandırmak istemesine rağmen firma tarafından işlem yapılmayan Dingin, Efeler Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurdu ancak başvurusu reddedildi. Bunun üzerine Aydın Tüketici Mahkemesi’ne itiraz etti ve mahkeme, tüketiciyi haklı buldu. Mahkeme, fazla ödenen fatura miktarlarını ve masrafları şirketin tüketiciye ödemesine karar verdi.
Dingin, sürekli yüksek gelen internet faturası ve sonlandıramadığı abonelikle ilgili şikayetlerini dile getirdi. Ayrıca, ilgili firmanın haksız icra yoluyla kazanç sağladığına dair çeşitli şikayetler olduğunu belirtti.
Tüketicileri abone olmadan önce ilgili firmalar hakkında çeşitli platformlardan bilgi almaları konusunda uyardı ve hukuksuz icra takibi başlatıldığını düşünenlerin mutlaka itiraz etmeleri gerektiğini vurguladı.
Dingin, Aydın Tüketici Mahkemesi’nin verdiği kararın tüketicinin lehine olduğunu belirterek, diğer tüketicilere de haksız ödemeleri varsa önce Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurmalarını, ardından Tüketici Mahkemelerine itiraz etmelerini tavsiye etti.