Bakanlığın sosyal medya hesabından konuya dair bir paylaşım gerçekleştirildi. Yapılan paylaşımda, kasım ayı indirim döneminde özellikle kadın tüketicilerin yoğun olarak alışveriş yaptığı züccaciye ve ev tekstili segmentinde bazı büyük markaların, gerçekte bulunmayan indirim oranlarıyla tüketicileri yanılttığı ifade edildi. İstanbul’da gerçekleştirilen denetimlere vurgu yapılan paylaşımda, “Denetimlerde, ürünlerin piyasa değerinden çok daha yüksek ‘eski fiyatlar’ belirlenerek, bu fiyatlar üzerinden yüzde 80’lere varan indirim yapıldığı izlenimi oluşturulduğu belirlenmiştir. Fiziki mağaza ve e-ticaret ortamında, tüketicinin satın alma kararını etkilemeye yönelik aldatıcı ve yanıltıcı fiyatlandırma yöntemlerine başvurulduğu tespit edilmiştir.” denildi.
DENETİM SONUÇLARI
Yapılan denetimler sonucunda, kampanya başlangıç ve bitiş tarihi bulunmayan 27 ürün Reklam Kurulu’na sevk edildi. Paylaşımda, “Haksız fiyat artışı şüphesi bulunan ürünler için firmalardan alış ve satış faturaları talep edilerek, süreç ilgili kurullarca titizlikle takip edilmektedir. Fiyat etiketi yönetmeliğine aykırı bulunan ürünler hakkında ise para cezası uygulanmıştır.” ifadelerine yer verildi.
HUKUKİ SÜREÇLER DEVAM EDİYOR
Bakanlık, hem tüketici haklarını korumak hem de piyasada adaleti ve güveni tesis etmeyi amaçlayan ticaret düzenini sağlamak için tüm yetkileriyle denetimlerini sürdürüyor. Bakanlık, bu süreçlerin titizlikle takip edileceğini ve sahada olmaya devam edeceklerini belirtti.