Bakanlığın sosyal medya hesabından yapılan açıklamada, indirim döneminde kadın tüketicilerin yoğun olarak alışveriş yaptığı züccaciye ve ev tekstili kategorilerinde bazı büyük markaların yanıltıcı indirim oranları sunarak tüketicileri kandırdıkları belirtildi. İstanbul’da gerçekleştirilen denetimlere atıfta bulunan paylaşımda, “Denetimlerde, ürünlerin piyasa değerinden çok daha yüksek ‘eski fiyatlar’ belirlenerek, bu fiyatlar üzerinden yüzde 80’lere varan indirim yapıldığı izlenimi oluşturulduğu belirlenmiştir. Fiziki mağaza ve e-ticaret ortamında, tüketicinin satın alma kararını etkilemeye yönelik aldatıcı ve yanıltıcı fiyatlandırma yöntemlerine başvurulduğu tespit edilmiştir.” ifadelerine yer verildi.
DENEYİM BİRİKTİRİYOR
Denetimlerin sonucunda, başlangıç ve bitiş tarihi bulunmayan toplamda 27 ürünün Reklam Kurulu’na sevk edildiği aktarıldı. Paylaşımda, “Haksız fiyat artışı şüphesi bulunan ürünler için firmalardan alış ve satış faturaları talep edilerek, süreç ilgili kurullarca titizlikle takip edilmektedir. Fiyat etiketi yönetmeliğine aykırı bulunan ürünler hakkında ise para cezası uygulanmıştır.” bilgilerine yer verildi.
KORUMA GÜVENCELERİ
Bakanlık, tüketici haklarını korumak ve piyasada adalet ile güven tesis eden ticaret düzenini sağlamak amacıyla tüm yetkileriyle sahada aktif olmaya devam edeceğini vurguladı.