İhracat destekleri ile ilgili kararda değişiklik yapılmasına dair Cumhurbaşkanı kararı, Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Ticaret Bakanlığı’nın açıklamasına göre, alıcı kredileri, sağladığı finansman olanaklarıyla yeni pazarların uygun maliyetlerle girişini kolaylaştırıyor. Bu uygulama, finansmana erişimde zorlanan ülkelerde ticari güven sağlamaya ve finansal riskleri azaltarak ihracatçıları destekleyerek Türkiye’nin üretim potansiyelini finansman gücüyle bir araya getirmeye katkı sunuyor.
GÜÇLÜ BİR ALTYAPI OLUŞTURULUYOR
Yürürlüğe giren destek programıyla, Türk Eximbank tarafından sağlanacak alıcı kredileri kapsamında orta ve uzun vadeli kredilerin yanı sıra akreditifli işlemler gibi kısa vadeli krediler de rekabetçi faiz oranlarıyla desteklenecek. Yurt dışında üstlenilen müteahhitlik projeleri çerçevesinde ihraç edilen yatırım malları için de benzer faiz desteği sunulacak. Bu sayede ihracatçıların ürünlerini uluslararası ölçekte güvenli ve rekabetçi koşullarla finanse edebilmesi için sağlam bir altyapı oluşturulacak.
YILLIK TOPLAM 1 MİLYAR LİRA DESTEK
Karar çerçevesinde sağlanan alıcı kredilerinin geri ödenmemesi durumunda, Türk Eximbank üzerindeki riskin %25 oranında ve yıllık toplam en fazla 1 milyar liraya kadar desteklenmesi öngörülüyor.
İHRACATÇILARIN REKABET GÜCÜ ARTIRILIYOR
Alıcı kredileri desteği ile ihracatçılar, proje ölçeğine ve pazar dinamiklerine göre geniş ve esnek finans olanaklarına erişim sağlama imkânı bulacak. Riskli pazarlara girişte öngörülebilir finansal avantajlar elde edecek, düşük finansman maliyetleriyle ihracat fırsatları yaratacaklar. Ayrıca, yurt dışındaki rekabetçiliklerini artırarak alıcılarına güvenli finansman çözümleri sunarak ticari ilişkilerini güçlendirme imkânı bulacaklar.
HER HEDEF PAZAR 5 YIL DESTEKLENİYOR
Desteğin etkinliğinin artırılması ve farklı hedef pazarlar için destek sağlanması amacıyla, ihracat konsorsiyumu statüsündeki şirketlerin her hedef pazar için 5 yıl süreyle desteklenmesine başlanacak. Düzenlemeler ile ölçek ekonomisinin faydalarıyla uluslararası pazarlara giriş maliyetlerinin azaltılması, ihraç ürünlerinin daha geniş alanlarda tanıtılması, katma değerli ihracatın artırılması ve ihracatçı firmaların küresel rekabet gücünün yükseltilmesi hedefleniyor.