E-ticaretteki yeni uygulamalar nedeniyle firmalara yapılan uyarıların ardından, tüketicilerin hangi ürünleri satın alacakları hakkında bilgiye sahip olmadan “gizemli kutular” adı verilen kutuların satışına son verildi. Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, Reklam Kurulu’nun toplantısında son günlerde e-ticaret platformlarında artan ve içeriği hakkında hiçbir bilgi verilmeyen bu gizemli kutuların gündeme alındığı belirtildi. Bu bağlamda, e-ticaret sitelerinde belirsiz içerikli ürün satışlarının durdurulmasına karar verildi.
TÜKETİCİLER ÜZERİNDE OLUMSUZ ETKİ YARATIR
Kurulun yaptığı değerlendirmelerde, “gizemli kutu” tanıtımlarının tüketicilerin ekonomik davranışlarını olumsuz yönde değiştirebileceği ifade edildi. Yapılan açıklamada, bu ürünlerin normalde tercih edilmeyecek olan tüketici işlemlerine yönlendirebileceği ve mesafeli satışta ürünün içeriğinin belirsizliğinin haksız ticari uygulama niteliği taşıdığı vurgulandı.
9 REKLAM VERENE CEZA UYGULANDI
Açıklama, uygulamaya yönelik önlemler hakkında da bilgi verdi. Alınan kararlar doğrultusunda, 9 farklı reklam veren için durdurma cezası çıkarıldığı bildirildi. Bu ürünlerin satıldığı e-ticaret platformlarına ise ilgili ürünlerin satışlarını engellemeye yönelik önleyici tedbirlerin alınması için uyarılar yapıldığı kaydedildi. Ticaret Bakanlığı, tüketici haklarını koruma, yanıltıcı reklamlarla etkin mücadele ve genç tüketicilerin olumsuz etkilerden korunması amacıyla denetim faaliyetlerine devam edileceğini duyurdu.