
HAVAYOLU ŞİRKETLERİ TAZMİNAT ÖDEYECEK
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM), havayolu ile seyahat eden yolcuların haklarına yönelik yönetmelikteki değişiklikle rötar yapan havayolu şirketlerinin yolcularına tazminat ödeyeceğine dair açıklama yaptı. Bu değişiklik, SHY-YOLCU yönetmeliğinin 3’üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendinde gerçekleştirildi ve resmi gazetede yayımlandı.
TAZMİNAT MİKTARLARI AÇIKLANDI
Yeni düzenlemeye göre, uçuşların teknik ve operasyonel sebeplerle gecikmesi durumunda ve yolcunun planlanan son varış yerine 3 saatten fazla bir sürede ulaşması halinde havayolu şirketi, yolculara belirlenen tazminatları ödeyecek. İç hat uçuşları için tazminat miktarı 100 Avro olarak belirlenirken, dış hat uçuşları için ise şu şekilde belirlenmiştir: Bin 500 kilometre veya daha kısa mesafedeki uçuşlar için 250 Avro, bin 500 ile 3 bin 500 kilometre arasındaki uçuşlar için 400 Avro, 3 bin 500 kilometreden daha uzun uçuşlar için ise 600 Avro tazminat ödenecek.
TÜRK LİRASINA DÖVİZ KURU İLE ÇEVİRİLECEK
Tazminat alacaklarının Türk Lirası karşılığı, tazminatın ödendiği günün Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası döviz satış kuru dikkate alınarak hesaplanacak. Bu değişiklik, yolcuların haklarını koruma adına önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.