
Taksilerde kredi kartıyla yapılan ödemelerde alınan ‘hizmet ücreti’ adıyla komisyon ücretleri, tüketiciler arasında tartışma konusu haline geldi. Tüketici Federasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu, komisyon almanın yasal olmadığını vurgularken, İstanbul’da kredi kartıyla taksi ücretlerini ödeyenler arasında yaşanan mağduriyetler artmaya başladı.
Son zamanlarda artan kredi kartı komisyon oranlarının tüketiciye yansıtılmasıyla birlikte, taksilerde de benzer sorunlar ortaya çıkmaya başladı. İstanbul Havalimanı’ndan taksiye binen bir yolcunun karşılaştığı 77 TL’lik ‘hizmet bedeli’ komisyonu, sosyal medyada geniş yankı uyandırdı.
Tüketici Konfederasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu, kredi kartıyla yapılan ödemelerde alınan hizmet bedellerinin yasal olmadığını ve vatandaşların bu durumu Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurarak iade edebileceğini belirtti. İstanbul Taksiciler Odası Başkanı Eyüp Aksu ise konuyla ilgili olarak taksici esnafının doğrudan sorumlu olmadığını ve komisyonların bankalar ve aplikasyon şirketleri tarafından alındığını ifade etti.