
Arçelik, globalleşme stratejisi kapsamında Avrupa’daki ticari faaliyetlerini artık Beko markası altında yürütecek. Şirket, Kamuyu Aydınlatma Platformu’na yaptığı açıklamada bu kararı duyurdu. Arçelik’in Avrupa’daki kurumsal markasını Beko olarak değiştirme kararıyla ilgili yapılan açıklamada, şu ifadeler yer aldı: “Globalleşme stratejimiz çerçevesinde Arçelik A.Ş., Türkiye dahil olmak üzere tüm coğrafyalardaki kurumsal markasını artık Beko olarak kullanacak. Böylece, tüm dünyadaki çalışanlarımız ve operasyonlarımız ortak bir kurumsal marka çatısı altında bir araya getirilecek.”
Açıklamada ayrıca, Beko’nun dünya genelinde 57 ülkedeki iştirakleri aracılığıyla faaliyet gösteren ve 55.000 çalışanıyla 13 ülkede 45 üretim tesisi bulunan bir marka olduğu belirtildi. Beko, sahibi olduğu veya limitli marka kullanım hakkına sahip olduğu 22 ürün markasıyla global düzeyde faaliyet göstermektedir. Arçelik’in Türkiye’deki faaliyetlerini ise Arçelik Pazarlama A.Ş. üzerinden sürdüreceği ve bu kapsamda Arçelik, Beko, Grundig, Altus, Leisure gibi yerel değer yaratan markalarla çalışmalarına devam edeceği vurgulandı. Bu değişiklikle birlikte, Arçelik’in global pazardaki konumunu güçlendirmeyi hedeflerken, Beko markasının Avrupa’daki bilinirliğini ve rekabet gücünü artırması beklenmektedir.