112 Acil Çağrı Merkezi yeni kimliğine ulaştı. İçişleri Bakanlığınca acil çağrıların tek çatı altında toplanması amacıyla kurulan 112 Acil Çağrı Merkezi, yaklaşık dört yıl önce Elazığ’da yeni hizmet binasında çalışmalarına başladı.
FAALİYET RAPORU AÇIKLANDI
2026 Yılı Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı’nda, 112 Acil Çağrı Merkezlerinin faaliyetlerine dair detaylar yer aldı. Programda, 10 Ekim 2024 ile 10 Ekim 2025 tarihleri arasında acil çağrı merkezlerine toplam 96 milyon 919 bin 400 çağrı yapıldığı ifade edildi. Bu çağrıların sadece yüzde 37,58’inin “asıllı” yani gerçek olarak kaydedildiği, yüzde 28,83’ünün “asılsız” olduğu ve yüzde 33,59’unun ise daha anons dinletilirken sonlandırıldığı belirtildi. Ayrıca, acil çağrı hizmetlerinin altyapısının güçlendirildiği vurgulandı.
ÇALIŞMALAR HIZLA DEVAM EDİYOR
Kocaeli, İzmir ve Kırşehir 112 Acil Çağrı Merkezi binalarının yapım, donanım ve tefrişatının tamamlandığı duyuruldu. Bununla birlikte, Ankara Acil Çağrı Hizmetleri Koordinasyon Merkezi’nin inşaatına devam edildiği ve sistem altyapı kurulumunun bu yıl içerisinde tamamlanmasının planlandığı aktarıldı. Programda ayrıca, 81 il valiliği tarafından, Ekim 2025 itibarıyla 14 bin 407 acil çağrı personeline eğitim verildiği ve merkezlerin tanıtımı için 2 milyon 12 bin 878 materyalin dağıtıldığı bilgisi paylaşıldı.
HİZMET STANDARTLARI YÜKSELTİLECEK
112 Acil Çağrı Merkezlerinde hizmet standartlarının ve kalitesinin yükseltilmesi adına çeşitli politikaların hayata geçirileceği ifade edildi. Ayrıca, 112 tek numara farkındalığının artırılması amacıyla tanıtım faaliyetlerinin gerçekleştirileceği aktarıldı.